Jsme přímo zaplavováni slevovými letáky a e:maily. Slevové portály se přímo předhánějí se svými nabídkami, a to i několikrát denně! Na slevy jsme si zvykly a obchodník nebo poskytovatel služby, pokud neposkytne slevu, má někdy u určité skupiny uživatelů velké mínus…! Sleva se bere pomalu jako samozřejmost!
Podle Hospodářských novin nakupuje ve slevách, během roku, až 92% Čechů, pro některé je lovení slev oblíbeným hobby. Tato slevová spirála má však negativní aspekty:1. Ničí tuzemský trh a téměř zničila zákaznickou loajalitu! 2.Co se týká potravin – potravinářská komora varuje! Neustálý tlak na stále nižší cenu potravin nutí dodavatele snižovat kvalitu potravin! 3.V některých odvětvích nabízená sleva vyvolává podezření, že poskytovatel služby asi nebude příliš kvalitní, že cenu své služby snižuje, že asi není moc žádaný nebo že nabízená služba bude mít zřejmě nižší kvalitu. /což někdy opravdu může být pravda…/
Na slevy slyšíme někdy asi všichni! Někteří méně, jiní více. Podle průzkumu mezi spotřebiteli /pro společnost Cetelem agenturou Stern/Mark/ se zjistilo:
– 55% uvedlo, že si ve slevě pořizují zboží, které jim přijde za původní cenu předražené, – 41% nakupuje ve slevách zboží, které si sice může dovolit i bez slevy, ale mají rádi pocit, že ušetřili, – a u některých respondentů nízká cena naopak spíše odrazuje.
Tak jak na nás vlastně slevy působí….? Výprodeje a slevy působí na naše podvědomí. Abychom se správně rozhodly, zda opravdu zboží nebo služba v akci bude pro nás kvalitní, pak je nutné být racionální, tedy zapojit rozum, zvážit si poměr ceny a přínosu! Zajímat se i o tzv. férovost slevy– to je okamžitá dostupnost zlevněného zboží, kvalita, záruka, způsob komunikace při objednávání a případné reklamaci, kvalita dopravy, nějaká přidaná hodnota, odbornost poskytovatelů. Proto, chcete-li koupit zboží nebo službu ve slevě, nejprve si určitě zvažte, zda je sleva férová!