I přes to, že České aerolinie na letenkách měla nižší výnosy vzhledem k tomu, že průměrná cena letenek klesla o tři procenta, stále vydělaly a daří se jim. V roce 2018 vykázaly zisk 287 milionů korun, což je meziročně o celých sedm procent více. Stouply také tržby z prodeje výrobků o více než sto milionů korun na 9,07 miliardy. Toto všechno vyplývá z výroční zprávy ČSA, kterou uveřejnila společnost v obchodním rejstříku. Všechno není ale jen růžové, protože spolčenost aktuálně řeší problémy s odstavenými letadly Boeing 747 MAX. Tyto obtíže se ovšem v hospodaření v předloňském roce neprojevily. V roce 2018 totiž společnost ovládla definitivně firmu Smartwings, dříve známou jako Travel Services a od ní právě nyní odstavená zmiňovaná letadla.
Linkami Českých aerolinií cestovalo v roce 2018 více než 2,7 milionu lidí. To znamená, že oproti roku 2017 byl nárůst přibližně o šest procent. Kvůli problémům s letadly však v roce 2019 přepravilo „jen“ 2,55 milionů pasažérů. Díky velkým ziskům se také podařilo snížit ztráty z předchozích let na 4,86 miliardy korun.
Zvyšující se náklady na palivo
I když firma zaznamenala kladný hospodářský výsledek v roce 2018, zaznamenala ale meziroční nárůst výdajů na palivo o 17 procent. Ve funkci předsedy představenstva je aktuálně Petr Kudela, který nahradil Jozefa Sinčáka. České aerolinie mají aktuálně 14 letadel. Dalších sedm letadel Airbus by měla firma převzít v průběhu následujících pěti let. Spojení do desítek Evropy, Blízkého východy i Asie stále jsou v nabídce dopravce. Většina linek je navázána na spolupracující firmu Smartwings Group, právě původní mateřské firmy Travel Servisu.
Problémy s Boeing 737 MAX
Provoz těchto letadel zakázala Evropská agentura pro bezpečnost létání pro nehodě z března předchozího roku v Etiopii. Smartwings je vlastníkem sedmi letadel tohoto typu a dalších 21 měla společnost v minulém roce převzít a uvádět do provozu.